Yaza girerken nasıl beslenmeliyiz?

Samsun Büyük Anadolu Sağlık Kurumuları Beslenme ve Perhiz Uzmanı Diyetisyen Elanur Yılmaz, sıcak havaların tesirini gösterdiği şu günlerde yaza az bir zaman kala özellikle bayanların büyük mesele yaptığı fazla kilolardan nasıl kurtulabileceği ve nasıl formda kalabileceğine dair bazı beslenme ve perhiz tekliflerinde bulundu.

Yaza az bir zaman kala bayanlar en büyük meseleleri haline gelen fazla kiloları düşündürmeye şimdiden başladı. Özellikle tatile çıkacak olan kadınların en büyük fobili düşü istediği kıyafeti giyememesidir. İşte yaza kısa bir zaman kala Samsun Büyük Anadolu Sağlık Kurumuları Beslenme ve Perhiz Uzmanı Diyetisyen Elanur Yılmaz, herkesin rahatlıkla uygulayacağı ve kendisini formda yakalayacağı bir kaç beslenme ve perhiz tekliflerini paylaştı. 

Mevsim geçişlerinde süratli kilo verme telaşı yaşandığına dikkat sürükleyen Diyetisyen Elanur Yılmaz, kilo vermenin bir süreç olduğunu ifade ederek, bu surattan sıhhatli bir beslenme programı ve yaşam disiplinini uygulamaya şimdiden başlamak gerektiğini söyledi. Sürecin tek kılavuzun diyetisyenler olduğunu belirten Yılmaz,  “Kilo vermek için yöntem gerçeğinde belirli. Sıhhatlı ve miktarlı beslenin, kendi beslenme kumpasınızı oluşturun, hareket edin ve bol su için.” dedi.

İşte diyetisyen Yılmaz’dan bazı teklifler; 

AZ VE SIK BESLENİN: Hem metabolizmanız aralıksız canlı olur, yavaşlamaz hem de kan şekeriniz balansta kalır.

Tüm gün süresince harcanan gıdalar 6 öğün olarak paylaştırıldığında kilo vermek de sancılı bir süreç olmaktan çıkacaktır. Az ölçülerde, sık aralıklarla alınan öğünler ile “3 ana 3 ara” öğün kaidesine uymak gerekir. Kan şekerinin dengelenmesi için 3 saatten fazla aç kalmamaya itina gösterilmelidir. Bu sayede gün içinde tetiklenen tatlı krizlerini bastırmak ve tek bir öğünde çok fazla yemek yeme isteğinden kurtulmak basitleşecektir.

SU İÇİN: Su, hayatın başlangıcıdır ve hayatın devam ettirilmesi için lüzumludur. Günde 10–15 su kadehi su içmelisiniz..

HAFTADA 2-3 DEFA BALIK HARCAYIN: Balık kapsadığı omega-3 yağları ile kalp sağlığına gözetir, öğrenişsel işlevi kuvvetlendir, metabolizma süratinizi yükseltir. Şahsın günlük omega-3 lüzumunu karşılayabilmesi için haftada 2-3 defa balık harcaması gerekir.

2-3 BARDAK SÜT İÇİN: Süt yiyeceksel kaynaklar içerisinde en iyi kalsiyum kaynağıdır. Günde 2–3 su kadehi süt ve 1–2 dilim peynir harcamalısınız.

BÜTÜN HUBUBAT SEÇİM EDİN: Bütün hububat mahsulleri kapsadıkları posa sebebi ile en sıhhatli hububat grubunu oluşturur. Beyaz ekmek yerine bütün hububat ekmeklerini, beyaz pirinç yerine kahverengi pirinci seçim faktörüz hayat niteliğinizi yükseltmekle kalmaz, kilo kontrolünde de zaferli olmanızı sağlar.

HAFTADA 2 DEFA KURU BAKLAGİL HARCAYIN: Kuru baklagiller posa ve B vitamini güzergahından zengindir. Kan kolesterolünün ve kan şekerinin de dengelenmesinde aktif rol oynayan bu grup, beslenme kumpasınızda haftada 2 kez olmalıdır.

HER GÜN HAM SEBZE HARCAYIN: Ham sebzeler kapsadıkları vitamin, mineral ve antioksidanlar ile beslenmemizde çok ehemmiyetli bir yere sahiptir.

TATLI İHTİYACINIZI MEVSİM MEYVELERİNDEN KARŞILAYIN: Ara öğünlerde fındık, fıstık, badem ile taze meyve harcamak tatlı lüzumunu karşılar ve beslenmenizin sıhhat bedelini yükseltir. Metabolizmanızın süratlenmesinde tesirli olur.

Ve son olarak ta EGZERSİZ: Havaların ısınmasıyla birlikte her gün en az 1 saat yürüyüş yapılmalıdır. Egzersiz metabolizmayı hızlandırırarak yağ yakımına dayanakçı olur aynı zamanda serotonin hormonunu da artırarak mutlu olmanızı sağlar o zaman her kese mutlu bol hareketli fit bir yaz diliyorum.”

Yorum Ekle