Kış hamilelerine 10 öneri

  • 05 Haziran 2018
  • 66 kez görüntülendi.
Kış hamilelerine 10 öneri

1. HAVA KİRLİ İSE DIŞARI ÇIKMAYIN
Kirli hava, başka bir deyişle zehirli maddelerin boğaz ve akciğerlere erişmesi anne ve bebekte toksik tesir ile enfeksiyonlara davetiye çıkarıyor. Misalin baş sızısı, baş dönmesi, boğaz ve burun enfeksiyonu, gözlerde alerji gibi negatif tablolara yol açabiliyor. Bu sebeple lekeli havada dışarı çıkmayın, buna zorakiyseniz şayet kesinlikle maske ya da mendil kullanın.

2. C VİTAMİNİ VE SU
Kış mevsiminde narenciye ve yeşil sebzeleri sofranızdan yetersiz etmeyin. Zira bunlar kapsadıkları C vitamini başta olmak üzere pek çok vitamin ve mineraller sayesinde bağışıklık sisteminizin kuvvetlenmesini sağlayarak sizi üst solunum yolu enfeksiyonu ile bir hayli hastalıklardan gözetebiliyor. Ayrıca kış mevsiminde de gün içinde akışkan kaybı oluyor, bu sebeple susamasanız dahi bol akışkan harcamaya da itina gösterin. Ana gıda öğelerinde vitaminin yanı gizeme proteine de ağırlık verin. Protein kış mevsiminde beden mukavemetini çoğaldırmaya takviyeci olan bir gıda maddesi ve bedenin ana yapıtaşlarından birini oluşturuyor.

3. GRİP OLURSANIZ YATIN
Gribal enfeksiyonlarda en tesirli rehabilitasyon, yatak istirahati etmek. Bol akışkan alımı, C vitamini desteği ve boğaz pastili takviyeyi hafiflemenizi sağlayacaktır. Odanızdaki buğu aygıtı da boğazda kuruluk ve burun tıkanıklığı şikayetlerini eksiltecektir. Ancak gebelikte enfeksiyonlar daha ağır izleyebiliyor. Bu sebeple ateş ve genel vaziyette makûslaşma olursa dahiliye, K.B.B. ya da göğüs hastalıkları uzmanına müracaat etmeyi asla önemsememe etmeyin.

4. BALIK, ET, BADEM
Sıhhatli bir bebek için Omega3 takviyeyi açısından haftada en az 2 gün balık, ceviz-badem harcayın. Ayrıca B vitamini takviyeyi için de haftada en az 2 defa ızgara kırmızı et ile kuru baklagiller yemeye itina gösterin.

5. DOKTOR DESTEKLİ VİTAMİN KULLANIMI
Gebelik yarıyılınızda vitamin gereksinimlerinizi taze sebze ve meyvelerden almanız en doğru yaklaşım olacaktır. Ancak kent yaşamı organik sebze ve meyvelere erişimi güçleştiriyor, endüstriyel gelişim çoğaldıkça besinlerin esas gıda bedelleri eksiliyor. Bu sebeple özellikle kış aylarında beden mukavemetinizi gözetmek ve sıhhatli bir fetus gelişimini sağlayabilmek için başta C vitamini, demir, kalsiyum ile D vitamini başta olmak üzere tüm multivitaminleri uygun dozlarda yiyeceklere ek olarak almanız öneriliyor. Ancak bu vitaminleri rastgele almayın, kesinlikle sizi takip eden Kadın Hastalıkları ve Doğum Uzmanına müracaat etin.

6. KALABALIKTAN UZAK DURUN
Gribal enfeksiyonlardan gözeten en tesirli tedbir, kış aylarında olası olduğunca enfeksiyonun bulaşabileceği etraflara girmemek oluyor. Misalin toplu taşıma vasıtaları, mektepler, sağlık kurumuların enfeksiyon muayenehaneleri ile alışveriş merkezleri gibi civarlardan olası olduğunca kaçının. Dışarı çıkmanız çok lüzumlu ise yanınızda taşıyacağınız hijyenik el devireme mahsulleri ve maske gibi materyallerle kendinizi gözetin.

7. BİTKİ ÇAYLARINDAN YARARLANIN
Gribal enfeksiyonlardan korunmak için hekiminiz önerdiği takdirde her gün C vitamini desteği alın. Ayrıca ıhlamur, elma ya da limon çayı gibi kış çayları gibi çaylar da enfeksiyon hastalıklarından korunmanızda fayda sağlıyorlar. Ancak bu çayları içmeden evvel hekiminize danışmayı önemsememe etmeyin.

8. TATLI TÜKETİRKEN DİKKAT
Kış aylarında konutlarda zaman geçirme gerekliliği sebebiyle büyüyen tatlı krizleri ile abur cuburlar fazla kilo almanıza neden oluyor ve sonrasında buna bağlı olarak meseleler yaşanıyor. Yüksek tansiyon ve gebelik diyabeti gibi vaziyetlerde ise annede metabolik ve kardiyovasküler meseleler, bebekte de sihrime ve büyüme meseleleri gibi hayati ehemmiyeti olan problemler büyüyebiliyor. Bu surattan gereksiniminiz olan kalori alımının üzerine çıkmayın, gerekirse bu mevzuda diyetisyen desteği alın.

9. EGZERSİZİN EFORU
Kış mevsiminde dışarıda spor yapmak sıklıkla hava şartlarına bağlı olarak olası olmayabiliyor. Ancak sporunuzu önemsememe etmeyin, konutunuzda kumpaslı olarak yapmaya devam edin. Konutta yapabileceğiniz en uygun egzersiz ise gebelere müteveccih yapılan pilates programları. Konut civarında özel eğitmen ya da video dayanağıyla yapacağınız 30 dakikalık egzersiz dahi kalori hakimiyeti, adale eforu artımı ile elastiklik sağlanması acısından çok takviyeci olacaktır. Yürüme bandında dahi olsa gün içinde yapacağınız 30-45 dakikalık hafif tempolu yürüyüş de büyük fayda sağlayacaktır.

10. TEHLİKELİ ÜÇLÜ
Kışın harcanan besinler karbonhidrat, yağ ve tuz bakımından sıklıkla zengin oluyorlar. Ancak bu cins besinlerin kış aylarında bolca harcanması gebelerde kan şekeri ve tansiyon bedellerinde yükselmelere, bunun sonucunda da anne bebeğin sıhhatinde negatif güzergahta sapmalara neden olabiliyor. Mevsim her ne olursa olsun kesinlikle beslenmenize dikkat edin ve tuzlu besinlerden kaçının.

 

Kaynak: http://www.sozcu.com.tr/2016/saglik/kis-gebelerine-10-oneri-1053185/

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ