Başarılı Olmada Zaman Yönetiminin Önemi

  • 26 Mayıs 2018
  • 74 kez görüntülendi.
Başarılı Olmada Zaman Yönetiminin Önemi

Başarılı olmada zamanı iyi kullanmak oldukça önemli bir konudur. Çalışmak ve başarılı olmak için enerjimizi doğru yerde doğru zamanda kullanmamız gerekir. Aksi taktirde çok çalıştığımız halde başarı elde edemeyen gurup içinde yerimizi alırız. Enerjimizi doğru kullanabilmek için zamanı iyi yönetmemiz gerekir. Zaman yönetimi konusunda uzmanlar şu önemli tavsiyelerde bulunmaktadır:

* İlk işiniz hedef belirlemek olmalıdır. Hedeflerinizi kısa vadeli uygulanabilir ve ulaşılabilir olacak şekilde belirlemelisiniz. Hedeflerinizi yazılı olarak ifade etmelisiniz. Hedeflerde öncelik sırası oluşturmalısınız.

* İkinci aşamada artık hedefinize odaklanmalısınız. Bu hedeflere ulaşmak için neler yapacağınızı belirlemelisiniz. Kendinize özgü bir çalışma stili ve programı belirlemelisiniz. Hedefe en kısa nasıl ulaşabileceğinizi belirlemelisiniz. İkinci aşama hedeflere ulaşma konusunda planlama aşamasıdır.

* Üçüncü aşamada artık belirlediğiniz plan dahilinde kendinize aylık haftalık ve günlük çalışma programı oluşturmaktır. Programlar haftalık ve günlük aktiviteler baz alınarak hazırlanmalıdır. Okul ile iş birliği içinde olmalısınız. Planlarınız esnek bir yapıda olmalıdır.

* Günlük yapılacaklar listesi oluşturup harekete koyulun. İşleri önem sırasına göre ve öncelik sırasına göre yapmaya çalışın.

* Çalışmak için kendinize uygun verimli saatleri belirleyin. Hangi saatlerde daha başarılı olduğunuzu tespit edip çalışmanızı bu saatlerde yapın.

* Çalışma ortamınızı iyi ayarlayın. Çalışma odanız çalışma masanız sesten gürültüden uzak olmalıdır. Dikkatinizi dağıtacak hiçbir unsur yer almamalıdır. Sizin için verimli olacak mekanları seçmelisiniz.

* Ertelemeyin, iş biriktirmeyin, işlerinizi yarım bırakmayın. İşlerinize odaklanın. Hiçbir şey sizi hedefinizden uzaklaştırmasın. Dost ve arkadaşlarınıza hayır demesini bilmelisiniz.

* Plana sadık kalmak önemlidir. Aksiliklerde yapılmayan işler mutlaka telafi edilmelidir.

* Günlük çalışma alışkanlığı kazanın ve her gün öğrenilenleri tekrar edin.

* Gereksiz işlerden uzak durun. Sonra demek yerine şimdi deyin ve harekete geçin.

* Yakınma ve sızlanma ile vakit kaybetmeyin. Enerjinizi yakınma ve sızlanmaya değil problemnin çözümüne harcayın.

* Yapılacak her iş için mutlaka bir başlangıç bir de bitiş sınırı olsun. Böylece çalışmalarınız disiplin kazanır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu aşağıdaki form aracılığıyla siz yapabilirsiniz.

BİR YORUM YAZ